2021
245 salonów Coccodrillo w Polsce oraz 148 w państwach UE, 93 poza UE
2019
Przejęcie nowych marek: Lemon, Broel, Petit Bijou, Buslik
Zakup udziałów: Fikołki
Ponad 500 punktów sprzedaży marki Coccodrillo: 252 w Polsce, 147 w państwach UE, 108 poza UE.
2016
Po raz pierwszy otrzymana nagroda „Diamenty Forbesa”, „Superprodukt”, „
244 salonów w Polsce oraz 137 w państwach UE, 105 poza UE
2014
Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie
Rok ten został zamknięty liczbą 214 salonów w Polsce oraz 125 w państwach UE.
2013
Uruchomiona została czeska i niemiecka wersja językowa sklepu internetowego.
2010
Uruchomienie sklepu internetowego z produktami marki Coccodrillo
Liczba salonów w Polsce urosła do 162.
W państwach Unii Europejskiej to już 36 salonów, a poza UE – kolejne 5 sklepów.
2009
Liczba salonów w Polsce osiągnęła liczbe 150 (własne i franczyzowe)
2007
Otwarcia:12 salonów własnych, 18 franczyzowych, pierwszy salon typu OUTLET we Wrocławiu
Ekspansja na nowe rynki: Białoruś i Egipt
2006
Otwarcia 12 salonów Ccoccodrillo
Export do Kazachstanu i Mongolii.
2005
Podpisano pierwszą umowę agencyjna
Rozpoczęcie współpracy z nowymi krajami: Chorwacja, Słowacja, Irlandia oraz Bułgaria.
2004
Kolejne 3 salony z marką Ccoccodrillo
Ekspansja na nowe rynki: Niemcy, Estonia, Rumunia.
2003
Pierwszy salon z ofertą marki Coccodrillo w Mysłowicach, koniec roku to już 6 punktów sprzedaży Coccodrillo
Rozpoczęcie współpracy z partnerami handlowymi z państw Europy Środkowo-Wschodniej: Rosji, Litwy, Łotwy, Słowacji, Ukrainy, Czech oraz Węgier.
Początki CDRL S.A. sięgają wczesnych lat 90. XX wieku, kiedy to dwóch wielkopolskich przedsiębiorców – Marek Dworczak i Tomasz Przybyła, niezależnie od siebie rozwijali swoje firmy w niezagospodarowanej ówcześnie branży dystrybucji ubrań dziecięcych. W obu przypadkach, od samego początku bardzo duży nacisk stawiany był na wysoką jakość i estetykę odzieży, co stanowiło odpowiedź zarówno na potrzeby dzieci, jak również ich rodziców. Nieugięta wiara we wspomniane wartości zapewniła obu podmiotom znaczący rozwój i powodzenie w rynkowej rywalizacji.
W 2003 roku doszło do przełomu pod postacią połączenia się obu spółek. W ten właśnie sposób powstało Coccodrillo Sp. z. o. o. Prowadzona dotychczas działalność, oparta na sprzedaży przez klientów hurtowych, została poszerzona o nowe kanały dystrybucji. W Mysłowicach powstał pierwszy salon z ofertą marki Coccodrillo, a do końca roku takich sklepów było już sześć, m.in. w Gdańsku. Rozpoczęto również współpracę z partnerami handlowymi z państw Europy Środkowo-Wschodniej: Rosji, Litwy, Łotwy, Słowacji, Ukrainy, Czech oraz Węgier.
Kolejne 4 lata stanowiły czas bardzo dynamicznego rozwoju nowopowstałej spółki. Szczególnie mocno rozwijała się sieć sprzedaży, zarówno w kraju, jak i za granicą. W 2005 roku podpisano pierwszą umowę agencyjną, a w następnych latach kolejne, co zaowocowało dynamicznym rozwojem salonów sprzedaży. Do końca 2007 roku w Polsce funkcjonowało pod szyldem Coccodrillo już ponad 50 sklepów. Otworzony został również pierwszy sklep typu outlet we Wrocławiu.
Dynamiczny rozwój marki na terytorium Polski szedł w parze z coraz odważniejszą eksploracją rynków zagranicznych. W latach 2004-2005 nawiązano współpracę z partnerami z Niemiec, Estonii, Rumunii, Chorwacji, Bułgarii, Irlandii, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji oraz Mołdawii. Z kolei w latach 2006-2007 miały miejsce pierwsze transakcje handlowe w Hiszpanii, Kazachstanie, Mongolii, Białorusi, Egipcie, Nowej Zelandii, Kanadzie, Meksyku oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Lata 2008-2014 stanowiły szczególny czas dla rozwoju przedsiębiorstwa. W maju 2008 roku podjęta została uchwała o zmianie nazwy spółki na CDRL Sp. z. o. o. Na nową siedzibę spółki wybrano Pianowo w gminie Kościan w woj. wielkopolskim, gdzie zlokalizowano pomieszczenia biurowe oraz magazyny. Produkty marki Coccodrillo docierały do coraz większej liczby Polaków dzięki dalszemu rozwojowi sieci własnej oraz franczyzy. W 2009 roku na terenie Polski działało już 150 sklepów. W celu rozbudowy sieci sprzedaży w Czechach powstaje tam spółka zależna.
Kolejnym krokiem milowym w rozwoju spółki było uruchomienie w 2010 roku sklepu internetowego z produktami marki Coccodrillo, co pozwoliło na dotarcie do niemal każdego mieszkańca Polski. Jednocześnie dalej rozwijano sieć sprzedaży stacjonarnej – liczba salonów w Polsce urosła do 162. W państwa Unii Europejskiej było to już 36 salonów, a poza UE – kolejne 5 sklepów.
2011 rok z całą pewnością był przełomowy – przedsiębiorstwo przekształciło się w spółkę akcyjną, tworząc grupę kapitałową. Przeprowadzono emisję obligacji, dzięki czemu pozyskano środki na dalszą ekspansję. Rok później utworzono spółkę zależną w celu rozbudowy sieci salonów w Rumunii. Na koniec roku 2012, sieć sklepów Coccodrillo obejmowała 167 salonów w Polsce oraz 127 za granicą, z czego 113 w państwach UE.
W roku 2013 uruchomiona została czeska i niemiecka wersja językowa sklepu internetowego. Podjęto również kluczową decyzję o przeprowadzeniu oferty publicznej i debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Oficjalny debiut spółki CDRL S.A. na parkiecie GPW miał miejsce 28 października 2014 r. Rok ten został zamknięty liczbą 214 salonów w Polsce oraz 125 w państwach UE.
W 2015 roku uruchomiono nową platformę sklepu internetowego coccodrillo.eu, poszerzoną o nowe wersje językowe, dzięki czemu możliwe było rozpoczęcie sprzedaży on-line na terytorium niemal całej Europy. W związku z dynamicznym rozwojem sieci Coccodrillo, w 2017 roku oddano do użytku nowoczesną halę magazynową o powierzchni 2610 m2. Na koniec roku, sieć dysponowała liczbą 249 salonów w Polsce, 140 salonów na terytorium UE oraz 111 salonów poza granicami UE.
Kolejnym przełomowym krokiem w rozwoju spółki było poszerzenie w 2019 roku jej portfolio o dwie nowe marki: Lemon Explore oraz Broel. W tym samym roku przejęto sieć sprzedaży artykułów dziecięcych Buslik, obejmującą 44 sklepy wielkopowierzchniowe na terytorium Białorusi.
Na koniec roku 2020, spółka CDRL S.A. zarządza siecią 243 salonów w Polsce, 145 na terytorium UE oraz 87 poza Unią Europejską. Powierzchnia magazynowa spółki w jej wielkopolskiej siedzibie wynosi obecnie niemal 10 tys. m2.
W latach 2015-2021 spółka otrzymała szereg nagród branżowych, takich jak „Diamenty Forbesa”, „Superprodukt”, „Produkt Roku” czy „Polska Marka”. Szczególną dumą napawa właścicieli, pracowników i klientów spółki, jej szeroko zakrojona działalność charytatywna. W sposób szczególny przejawia się ona współpracą z organizacją pozarządową – Fundacją Mam Marzenie, której przekazano od 2018 r. łącznie niemal 350 tys. zł. W związku z pandemią COVID-19 w 2020 roku, rozpoczęto również cykl działań charytatywnych pod szyldem #CoccodrilloPomagamy.
Ta strona wykorzystuje pliki cookies . Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładce Polityka Prywatności.