CDRL_header_brand_logo
Szukaj
Close this search box.
Historia

Kamienie milowe

2021

245 salonów Coccodrillo w Polsce oraz 148 w państwach UE, 93  poza UE

2019

Przejęcie nowych marek: Lemon,  Broel, Petit Bijou, Buslik

Zakup udziałów: Fikołki

Ponad 500 punktów sprzedaży marki Coccodrillo: 252 w Polsce, 147 w państwach UE, 108 poza UE.

2016

Po raz pierwszy otrzymana  nagroda „Diamenty Forbesa”, „Superprodukt”, „

244 salonów w Polsce oraz 137 w państwach UE, 105 poza UE

2014

Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie

Rok ten został zamknięty liczbą 214 salonów w Polsce oraz 125 w państwach UE.

2013

Uruchomiona została czeska i niemiecka wersja językowa sklepu internetowego.

2010

Uruchomienie sklepu internetowego z produktami marki Coccodrillo
Liczba salonów w Polsce urosła do 162.
 W państwach Unii Europejskiej  to już 36 salonów, a poza UE – kolejne 5 sklepów.

2009

Liczba salonów w Polsce osiągnęła liczbe 150 (własne i franczyzowe)

2007

Otwarcia:12 salonów własnych, 18 franczyzowych, pierwszy salon typu OUTLET  we Wrocławiu

Ekspansja na nowe rynki: Białoruś i Egipt

2006

Otwarcia 12 salonów  Ccoccodrillo

Export do Kazachstanu i Mongolii.

2005

Podpisano pierwszą umowę agencyjna

Rozpoczęcie współpracy z  nowymi krajami: Chorwacja, Słowacja, Irlandia oraz Bułgaria.

2004

Kolejne 3 salony z marką Ccoccodrillo

Ekspansja na nowe rynki: Niemcy, Estonia, Rumunia.

2003

Pierwszy salon z ofertą marki Coccodrillo w Mysłowicach, koniec roku to już 6 punktów sprzedaży Coccodrillo

Rozpoczęcie współpracy z partnerami handlowymi z państw Europy Środkowo-Wschodniej: Rosji, Litwy, Łotwy, Słowacji, Ukrainy, Czech oraz Węgier.

1990-2003

Początki CDRL S.A. sięgają wczesnych lat 90. XX wieku, kiedy to dwóch wielkopolskich przedsiębiorców – Marek Dworczak i Tomasz Przybyła, niezależnie od siebie rozwijali swoje firmy w niezagospodarowanej ówcześnie branży dystrybucji ubrań dziecięcych. W obu przypadkach, od samego początku bardzo duży nacisk stawiany był na wysoką jakość i estetykę odzieży, co stanowiło odpowiedź zarówno na potrzeby dzieci, jak również ich rodziców. Nieugięta wiara we wspomniane wartości zapewniła obu podmiotom znaczący rozwój i powodzenie w rynkowej rywalizacji.

 

W 2003 roku doszło do przełomu pod postacią połączenia się obu spółek. W ten właśnie sposób powstało Coccodrillo Sp. z. o. o. Prowadzona dotychczas działalność, oparta na sprzedaży przez klientów hurtowych, została poszerzona o nowe kanały dystrybucji. W Mysłowicach powstał pierwszy salon z ofertą marki Coccodrillo, a do końca roku takich sklepów było już sześć, m.in. w Gdańsku. Rozpoczęto również współpracę z partnerami handlowymi z państw Europy Środkowo-Wschodniej: Rosji, Litwy, Łotwy, Słowacji, Ukrainy, Czech oraz Węgier.

2004-2007

Kolejne 4 lata stanowiły czas bardzo dynamicznego rozwoju nowopowstałej spółki. Szczególnie mocno rozwijała się sieć sprzedaży, zarówno w kraju, jak i za granicą. W 2005 roku podpisano pierwszą umowę agencyjną, a w następnych latach kolejne, co zaowocowało dynamicznym rozwojem salonów sprzedaży. Do końca 2007 roku w Polsce funkcjonowało pod szyldem Coccodrillo już ponad 50 sklepów. Otworzony został również pierwszy sklep typu outlet we Wrocławiu.

 

Dynamiczny rozwój marki na terytorium Polski szedł w parze z coraz odważniejszą eksploracją rynków zagranicznych. W latach 2004-2005 nawiązano współpracę z partnerami z Niemiec, Estonii, Rumunii, Chorwacji, Bułgarii, Irlandii, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji oraz Mołdawii. Z kolei w latach 2006-2007 miały miejsce pierwsze transakcje handlowe w Hiszpanii, Kazachstanie, Mongolii, Białorusi, Egipcie, Nowej Zelandii, Kanadzie, Meksyku oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

2008-2014

Lata 2008-2014 stanowiły szczególny czas dla rozwoju przedsiębiorstwa. W maju 2008 roku podjęta została uchwała o zmianie nazwy spółki na CDRL Sp. z. o. o. Na nową siedzibę spółki wybrano Pianowo w gminie Kościan w woj. wielkopolskim, gdzie zlokalizowano pomieszczenia biurowe oraz magazyny. Produkty marki Coccodrillo docierały do coraz większej liczby Polaków dzięki dalszemu rozwojowi sieci własnej oraz franczyzy. W 2009 roku na terenie Polski działało już 150 sklepów. W celu rozbudowy sieci sprzedaży w Czechach powstaje tam spółka zależna.

 

Kolejnym krokiem milowym w rozwoju spółki było uruchomienie w 2010 roku sklepu internetowego z produktami marki Coccodrillo, co pozwoliło na dotarcie do niemal każdego mieszkańca Polski. Jednocześnie dalej rozwijano sieć sprzedaży stacjonarnej – liczba salonów w Polsce urosła do 162. W państwa Unii Europejskiej było to już 36 salonów, a poza UE – kolejne 5 sklepów.

 

2011 rok z całą pewnością był przełomowy – przedsiębiorstwo przekształciło się w spółkę akcyjną, tworząc grupę kapitałową. Przeprowadzono emisję obligacji, dzięki czemu pozyskano środki na dalszą ekspansję. Rok później utworzono spółkę zależną w celu rozbudowy sieci salonów w Rumunii. Na koniec roku 2012, sieć sklepów Coccodrillo obejmowała 167 salonów w Polsce oraz 127 za granicą, z czego 113 w państwach UE.

 

W roku 2013 uruchomiona została czeska i niemiecka wersja językowa sklepu internetowego. Podjęto również kluczową decyzję o przeprowadzeniu oferty publicznej i debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Oficjalny debiut spółki CDRL S.A. na parkiecie GPW miał miejsce 28 października 2014 r. Rok ten został zamknięty liczbą 214 salonów w Polsce oraz 125 w państwach UE.

2015–2021

W 2015 roku uruchomiono nową platformę sklepu internetowego coccodrillo.eu, poszerzoną o nowe wersje językowe, dzięki czemu możliwe było rozpoczęcie sprzedaży on-line na terytorium niemal całej Europy. W związku z dynamicznym rozwojem sieci Coccodrillo, w 2017 roku oddano do użytku nowoczesną halę magazynową o powierzchni 2610 m2. Na koniec roku, sieć dysponowała liczbą 249 salonów w Polsce, 140 salonów na terytorium UE oraz 111 salonów poza granicami UE.

 

Kolejnym przełomowym krokiem w rozwoju spółki było poszerzenie w 2019 roku jej portfolio o dwie nowe marki: Lemon Explore oraz Broel. W tym samym roku przejęto sieć sprzedaży artykułów dziecięcych Buslik, obejmującą 44 sklepy wielkopowierzchniowe na terytorium Białorusi.

 

Na koniec roku 2020, spółka CDRL S.A. zarządza siecią 243 salonów w Polsce, 145 na terytorium UE oraz 87 poza Unią Europejską. Powierzchnia magazynowa spółki w jej wielkopolskiej siedzibie wynosi obecnie niemal 10 tys. m2.

 

W latach 2015-2021 spółka otrzymała szereg nagród branżowych, takich jak „Diamenty Forbesa”, „Superprodukt”, „Produkt Roku” czy „Polska Marka”. Szczególną dumą napawa właścicieli, pracowników i klientów spółki, jej szeroko zakrojona działalność charytatywna. W sposób szczególny przejawia się ona współpracą z organizacją pozarządową – Fundacją Mam Marzenie, której przekazano od 2018 r. łącznie niemal 350 tys. zł. W związku z pandemią COVID-19 w 2020 roku, rozpoczęto również cykl działań charytatywnych pod szyldem #CoccodrilloPomagamy.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies . Klikając „Akceptuje cookies”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce. Więcej informacji znajdą Państwo w zakładce Polityka Prywatności.