W I połowie 2016 r. przychody spółki CDRL wzrosły o ponad 12 proc. do 92,78 mln zł. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 5,82 mln zł i był o ponad 7% niższy od osiągniętego przed rokiem. Spadek jest m.in. efektem amortyzacji inwestycji i wzrostu płac.
„Zarówno Zarząd, jak i Rada Nadzorcza pozytywnie oceniają wyniki finansowe. Cieszy zanotowany wzrost sprzedaży, zwłaszcza że wzrosła również nieznacznie marża na sprzedaży. Niższy zysk to w dużej mierze efekt wzrostu płac, ale też prowadzonych inwestycji” – skomentował prezes Marek Dworczak.
Grupa CDRL regularnie rozwija sieć sprzedaży. Na koniec czerwca miała już 246 sklepów Coccodrillo w Polsce, czyli o 12% więcej niż przed rokiem. Łączna powierzchnia polskich sklepów wynosiła 16.891 m.kw., co oznacza wzrost o 9% rok do roku.
Liczba sklepów zagranicznych wzrosła o 36% w skali roku do 225. Łącznie CDRL miało 471 punktów sprzedaży na koniec I połowy roku.
„Bardzo ważnym elementem naszej strategii jest rozwój segmentu e-commerce. Przychody generowane w internecie mają coraz większy udział w całości sprzedaży Grupy” – powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła. W I połowie roku sprzedaż w internetowym kanale sprzedaży w Polsce wzrosła o 113% do 5,61 mln zł.
Spółka otwiera kolejne wersje językowe swojego sklepu internetowego. Obecnie działają już wersje w językach: czeskim, słowackim, niemieckim (osobna dla rynku niemieckiego i austriackiego) oraz angielskim.
Spółka znajduje się w dobrej sytuacji finansowej i na koniec I półrocza dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 9,79 mln zł. W lipcu wypłaciła dywidendę na którą Walne Zgromadzenie przeznaczyło 5,15 mln zł z zysku za poprzedni rok. Wartość dywidendy na jedną akcję wyniosła 0,85 zł.