W III kwartale spółka CDRL zanotowała 58,69 mln zł skonsolidowanych przychodów wobec 46,03 mln zł przychodów przed rokiem. Zysk netto wyniósł w tym okresie 2,58 mln zł wobec 3,81 mln zł przed rokiem.
„Jesteśmy zadowoleni z zanotowanego wzrostu przychodów, a także z tego, że pomimo wymagających warunków rynkowych, CDRL udowadnia, że jest trwale rentowną spółką” – powiedział wiceprezes Tomasz Przybyła.
Od początku roku skonsolidowane przychody właściciela marki Coccodrillo wzrosły o 14,4 proc. do 151,47 mln zł. Zysk operacyjny w okresie I-III kw. wyniósł 12,65 mln zł wobec 13,69 mln zł przed rokiem, a zysk netto 8,40 mln zł wobec 10,81 mln zł.
„Pracujemy nad rozwojem naszej sieci handlowej w Polsce i na świecie. W skali roku zwiększyliśmy ilość naszych punktów sprzedaży o 11 proc. Regularnie przyglądamy się wynikom wszystkich placówek, nie wykluczamy też wejścia nowe rynki geograficzne” – zaznaczył prezes Marek Dworczak.
Według stanu na dzień 30 września 2016 r. Grupa CDRL w skład sieci handlowej Coccodrillo wchodziło 476 punktów handlowych – z czego 237 to sklepy zlokalizowane w Polsce (o łącznej powierzchni 16.494 m. kw.), 137 punktów w innych krajach Unii Europejskiej (6.706 m. kw.) i 102 punkty poza UE.
Spółka otwiera kolejne wersje językowe swojego sklepu internetowego. Obecnie działają już wersje w językach: polskim, angielskim, czeskim, słowackim i niemieckim (dedykowanym dla Austrii). W IV kwartale spółka uruchomi wersję dedykowaną dla rynku niemieckiego i uruchomi na swojej platformie e-commerce sklep ukraiński.
Spółka znajduje się w dobrej sytuacji finansowej i na koniec III kwartału dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 11,80 mln zł. W lipcu wypłaciła dywidendę na którą Walne Zgromadzenie przeznaczyło 5,15 mln zł z zysku za poprzedni rok. Wartość dywidendy na jedną akcję wyniosła 0,85 zł.