Coccodrillo pokonuje kolejne e-granice

Popularna w Polsce i Europie marka odzieży dziecięcej Coccodrillo systematycznie rozwija swoją sieć sklepów stacjonarnych. Jednak to nie jedyna sieć, jaka interesuje jej właścicieli. Od kilku lat stawiają oni także na e-sprzedaż, która zaczyna odgrywać coraz większą rolę w dystrybucji produktów firmy. Wyraźnie wskazują na to również same liczby.

 

Internetowy sklep Coccodrillo działa od 2010 roku. Od tego czasu regularnie jest modernizowany i dostosowywany do szybko zmieniającej się sytuacji na rynku oraz potrzeb klientów, których w sieci z miesiąca na miesiąc przybywa. Wraz z rozpoczęciem roku 2017 zmieniono jego layout i poprawiono funkcjonalność oraz atrakcyjność wizualną. Dla CDRL SA, właściciela marki, jest to bardzo ważny kanał dystrybucji. Z założenia ma ułatwiać dostęp do wyrobów firmy tym klientom, którzy z różnych przyczyn mają utrudniony dostęp do salonów stacjonarnych. Wyniki związane z działalnością e-sklepu dobrze pokazują także rosnącą popularność samej marki. Świadczy o tym ilość odwiedzin witryny. W listopadzie 2016 roku odnotowano bowiem 693 tysiące wejść, przy czym w tym samym miesiącu roku 2015 – 549 tysięcy. Zarząd CDRL jest przekonany, że liczby te będą się w najbliższych miesiącach jeszcze poprawiać.

 

Popularność e-sklepu oraz rosnąca liczba odwiedzin wynika też z tego, że właściciel marki poprzez serwisy internetowe stara się dotrzeć do klientów z zagranicy. Szczególnie ważne kroki zmierzające do tego celu uczynione zostały w roku ubiegłym. Uruchomiono bowiem w tym czasie  dedykowane wersje  serwisów przeznaczone dla odbiorców z Czech, Słowacji, Niemiec i Austrii. Warto zauważyć, że każda z tych odsłon pełnić ma nieco inne funkcje. Wiąże się to z ilością stacjonarnych sklepów Coccodrillo w wymienionych krajach. W Czechach działa dobrze rozbudowana sieć marki, licząca 14 salonów. Taka sama sytuacja panuje w przypadku Słowacji. W Austrii natomiast funkcjonują dwa sklepy, a w Niemczech na tę chwilę żaden, przy czym na marzec bieżącego roku zaplanowane jest otwarcie pierwszego salonu w tym kraju – w Stuttgarcie. E-sklep w przypadku dwóch pierwszych krajów jest zatem narzędziem wspomagającym dobrze działające stacjonarne punkty sprzedaży. W dwóch pozostałych natomiast stanowi główny kanał dystrybucji.

 

Granice łatwiej przekraczać w Internecie. Także dla handlu. – mówi Marek Dworczak, prezes zarządu CDRL SA. Uzupełnia również – Nasz e-sklep z początku tworzyliśmy jako narzędzie pomyślane głównie o rynku krajowym. Szybko jednak dostrzegliśmy, jakie możliwości daje w dotarciu do klientów z zagranicy. Stale rozwijamy to narzędzie i liczymy, że w niedalekiej przyszłości przyniesie nam to wiele korzyści. Na rok 2017 zaplanowane jest już uruchomienie dwóch kolejnych odsłon e-sklepu Coccodrillo. Pierwsza z nich pomyślana jest o klientach z Rumunii, a druga z Ukrainy. Warto zauważyć, że w pierwszym ze wspomnianych krajów polska marka cieszy się znaczącą popularnością. Już na tę chwilę działa tam aż 48 stacjonarnych salonów z jej produktami. Na Ukrainie natomiast można odwiedzić dwa salony, oba w stołecznym Kijowie. Działalność handlowa w sieci wiąże się również z osobną strategią marketingową. Pozycję i rozpoznawalność marki stale wspiera się rozmaitymi akcjami promowanymi na stronie samego sklepu, jak w mediach społecznościowych. Liczba odwiedzin strony sklepu www przekroczyła ponad 6,5 mln. Nowe wersje e-sklepu z pewnością przyczynią się do wzrostu tej liczby w roku bieżącym.

© ® Coccodrillo
kids are kids