Przychody CDRL wzrosły o 8,9%, zysk operacyjny o 11,6% w I poł. 2017 roku

W I połowie 2017 r. skonsolidowane przychody Grupy CDRL wyniosły 101,02 mln zł i były o 8,9% wyższe niż przed rokiem. Zysk operacyjny właściciela marki Coccodrillo wzrósł o 11,6% do 9,79 mln zł.

„W I połowie roku zwiększyliśmy zarówno wartość sprzedaży, jak również naszą efektywność. To sukces na który złożyło się wiele działań, w tym ciągła praca nad optymalizacją naszych dostawców i sieci sprzedaży – ale również tego, że nasze nowe kolekcje zostały bardzo życzliwie przyjęte przez klientów” – powiedział prezes Marek Dworczak.

Wynik EBITDA w I połowie roku wzrósł o 15,2% do 11,86 mln zł. Na uwagę zasługuje wzrost marży na sprzedaży, która wyniosła 54,09%, co oznacza, że była o 2,42 pkt proc. wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Poprawił się też cykl konwersji gotówki, okres oczekiwania na zapłatę skrócił się o 8 dni, natomiast zobowiązania regulowane były wcześniej o 3 dni.

Wycena kontraktów terminowych, którymi spółka zabezpiecza się przed wahaniami kursu walut, przełożyła się na poziom kosztów finansowych, które były znacznie wyższe niż przed rokiem. W efekcie skonsolidowany zysk netto wyniósł 3,46 mln zł wobec 5,26 mln zł w I połowie poprzedniego roku.

Na koniec I połowy roku Grupa miała w Polsce 260 sklepów o łącznej powierzchni 17.759 m.kw., co oznacza wzrost o 6% (zarówno pod względem liczby sklepów, jak i ich powierzchni). Poza Polską Grupa miała 247 sklepów (wobec 225 przed rokiem).

Dobre wyniki przekładają się na bezpieczną sytuację finansową Grupy. Na dzień 30 czerwca dysponowała ona środkami pieniężnymi w wysokości 14,89 mln zł. W maju Walne Zgromadzenie zdecydowało o przeznaczeniu na dywidendę 7,27 mln zł z zysku za poprzedni rok. Oznacza to, że CDRL S.A. wypłaciła rekordową dywidendę w wysokości 1,20 zł za akcję. Dywidenda z zysku za 2015 r. wyniosła 0,85 zł, a z zysku za 2014 r. – 0,75 zł na akcję.

< powrót
© ® Coccodrillo
kids are kids